Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Mayamama - 20 mars 2009 18:52

 



 

Äh - nu stänger vi den här gamla omröstningen om semlor. Den är riktigt tråkig faktiskt och skall jag vara helt sann så gillar jag inte semlor direkt! Gjorde faktiskt varianten med petit choux, egen mandelmassa med litet sötningsmedel och grädde. Det var nog den godaste jag ätit på länge; passar diabetiker och kändes lätt och luftig! Fast bevisen talar här för sig själv; den gamla vanliga varianten var den som tog hem spelet;


Hur äter du din semla?


Slät bulle, mandelmassa, grädde       52.4 %
Slät bulle, mandelmassa blandad med innankråm, grädde       23.8 %
Slät bulle, vaniljkräm, grädde       0 %
Slät bulle, sylt, grädde (finsk)       4.8 %
Kalsbaderbulle, mandelmassa, grädde       4.8 %
Wienerbulle, mandelmassa, grädde       4.8 %
Petit choux, mandelmassa, grädde       0 %
Vet ej       0 %
Inte - semlor är en styggelse       9.5 %


Vi avverkar väl omröstningen om bloggare också!


Är du som läser detta själv en bloggare?


Ja       22.2 %
Jajamensan!       19.4 %
Nej       25 %
Verkligen inte!       13.9 %
Vet ej!       0 %
Vet men vägrar att svara!       5.6 %
Skit i det du!       13.9 %

Den omröstningen var mycket roligare i mina ögon och jag är speciellt glad över att ingen svarade "Vet ej"! Något överraskande blev de två sammanlagda positiva svaren 41,6% och de negativa 38,9% - alltså bara lätt övervikt på ja - jag trodde att det nästan var enbart mest andra bloggare som läste andras bloggar!


Den nya omröstningen är; Hur känns våren? Snacka om något som ligger i tiden! Jag vet ju att våren kan ge kännas både glatt och depressivt, beroende på vem du frågar så det här blir spännande! Hoppas många svarar!



Presentation

Omröstning

Hur många goda gärningar har du gjort senaste veckan?
 En
 Flera
 Jättemånga
 Inga
 Vet ej
 Inga, men jag ska!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards