Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Mayamama - 23 mars 2009 16:00



 

Varför springer hundar ofta litet lätt på snedden?



Jag vet att det är andra hundägare som har noterat detta och framför allt har jag noterat att Maya springer främst med rumpan litet lätt åt vänster!

 

Det finns en skröna med viss spridning som säger att det beror på att de endast har en njure!!! Det kan jag säga med hundra procents säkerhet att så är icke fallet. Har arbetat på en djurklinik i ett halvår och varit med vid flertal  operationer där alla hundarna hade två njurar!

 

En vän lade fram teorin att det kanske beror på att hunden springer snett så att den lätt kan kolla in var den har sin flock. En mycket bra teori – men är det så?

 

Detta är en fråga som jag tyvärr inte har något bra svar på!? Kanske någon som vet?!

Presentation

Omröstning

Hur många goda gärningar har du gjort senaste veckan?
 En
 Flera
 Jättemånga
 Inga
 Vet ej
 Inga, men jag ska!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards