Direktlänk till inlägg 16 december 2009

En burk med sol!

Av Mayamama - 16 december 2009 09:33

  


Jag är en ljusskygg varelse, speciellt på morgonen, speciellt denna årstiden. Då är min Sun Jar perfekt. Jag smyger omkring med min Sol Burk och myser!! Den är bäst! Och dessutom miljövänlig då den laddas upp av solceller!! Så här beskrivs den på CoolStuff som säljer burken;


"Att samla på sol och ha den i en för ändamålet avsedd burk har hittills varit galna vetenskapsmän och invaderade styrkor från rymden förunnat, men nu kan du själv låsa in en bit av solen i ditt hem. Men oroa dig inte. Solen kommer inte att ta slut. Det finns så mycket sol att det räcker åt alla.


CoolStuffs agenter har styrt upp denna enormt mysiga teknologi så att du, dina barn och dina barns barn (även om jag inte tycker att barn ska ha barn) kan njuta av solens mysiga ljus utan att behöva deala med, du det, själva solen. Detta ekologiska underverk fungerar på följande sätt: Du ställer din solburk på ett ljust ställe, när solen gått ner stänger du locket och - vips - har du en liten burk full av sol som sprider ljus, värme och mys. Det finns de som säger att detta beror på solceller och batterier men vi föredrar att kalla det magi.


Och dessutom, solburk, smaka på ordet. Det är klart att du ska ha en sån.


Sun Jar är 16 cm hög och 10 cm i diameter. Laddning tar ca tre timmar i solljus och ger fem timmars lystid. Sun Jar laddas även när den inte befinner sig i direkt solljus men laddtiden blir då längre."


http://www.coolstuff.se/


Detta kan även bli en underbar julklapp!!


 
 
Ingen bild

S

16 december 2009 19:08

Jag kan se dig framför mig smygandes med din burk!
:)

 
Ingen bild

Mayamama

17 december 2009 08:07

Och sedan sitter jag en stund i mörkret, upplyst bara av min burk, och lyssnar på när puppyguppyn äter; små suckar och frustande eftersom nosen trycks mot skålbotten, lätt plingande av hårda knakisar mot porslin och små smaskljud när tungan fångar upp käket - det vackraste ljudet i världen!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mayamama - 20 oktober 2011 10:53

https://www.esmaker-sahlgrenska.se//s.aspx?id=0451ab030cc9

Av Mayamama - 27 maj 2011 18:16


        ...lMMM.

Av Mayamama - 24 maj 2011 09:56


 

Av Mayamama - 8 februari 2010 08:32


     Fick en hälsning från Ann-Marie häromdagen där hon bland annat berättade att en av hennes hundar är en Boerboel. Jag hade inte riktigt koll på hur en sådan hund ser ut så jag var naturligtvis tvungen att googla fram litet bildbevis...   ...

Av Mayamama - 20 januari 2010 07:59


     My dear Angel Friends,   It's 2010!!!... and we are one week into the new year!  Are you ready to abandon your strict resolutions about diet and exercise already? Relax.  Here is a heavenly exciting resolution of a different kind.  I'd l...

Presentation

Omröstning

Hur många goda gärningar har du gjort senaste veckan?
 En
 Flera
 Jättemånga
 Inga
 Vet ej
 Inga, men jag ska!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards